Wednesday, November 26, 2008

Skanska varslar...

vi var kallade till möte i går morse, och visst visste vi var som var på gång. JM, PEAB, NCC har varslat, klart det skulle komma till Skanska också! Provanställd som man är känns ju framtiden på Skanska lite extra mörk, men det är ingen som vet någonting ännu. Oroheten var stor på jobbet i går och kommer säkert vara ett tag framöver, vad är det egentligen för regler som gäller vid uppsägning? Inget man har bemödat sig med att ta reda på tidigare. Inspirationen finns inte riktigt när man vet att det kanske inte spelar så stor roll det man gör. Ja ja, dags att sätta sig med CV:et igen, känns naivt att inte göra det. Jag har sett min utbildning som min a-kassa så där får jag inte så mycket pengar, så det gäller att hitta något nytt i stället. Känns så himla tråkigt bara i och med att jag trivs så himla bra.

SPA i morgon känns just nu skönare än någonsin, skönt att komma i väg ett tag och släppa alla tankar kring jobb och framtid för ett tag.

Carnegie, Skanska... Vad händer med ställerna jag jobbar på? :)

No comments: