Sunday, November 9, 2008

Brev till samhället


Jag fick en väldigt rolig bok när jag fyllde år Brev till samhället. Det är en kille som har skickat ut minst sagt rätt annorlunda brev till olika kommuner, landsting, regeringskansliet m.m. Man får läsa både brevet och svaret. Jag har skrattat så tårarna sprutar vid många ställen.


Backmans salonger


Mitt namn är Eric Ericsson och jag är trubadur. Mestadels så sjunger jag country ballader men på senare tid har det även blivit en hel del gamla schlager låter som t.ex. satellit och andra gamla godingar. För ett par helger sedan så var jag uppe i Österbruk för att spela och sjunga i en iransk familj. Där träffade jag en person som brukar klippa sig hos er. Jag kom inte ihåg vad han hette men det var något vanligt, typ Lasse, Gunnar eller något sådant. Han sa i alla fall att ni letade efter en trubadur som kan spela på er salong för mat och husrum. Jag letar efter fast jobb så jag tycker det låter mycket intressant. Så jag tänkte bara säga att det är taget och jag kommer upp den 1 januari. Jag kan tyvärr inte börja innan januari för jag arbetar med ett kulturprojekt ända fram till jul.


Vänliga hälsningar

Eric Ericsson.


Svar:

Hej Eric


Jag vet ej vilken kund till oss du har pratat med men vi har aldrig letat efter en trubadur till salongenm han måste ha tagit fel på arbetsplats, kanske han menade restaurangen Green bull mittemot oss? Tyvärr vi är inte intresserade.

Mvh Backmans salonger.


I alla hand brev är han väldigt påträngande och har redan ett datum bestämt när han tänker dyka upp med diverse olika påhitt. Ja som sagt riktigt rolig, kan jag varmt rekommendera!

1 comment:

Anonymous said...

Visst är den underbar den boken, men om du gillar den så måste du spana in "Anslaget - en bok med annorlunda annonser". Snubben har satt upp fejkade annonser över hel Sverige bara för att se vad folk skulle svara. Helt crazy!

//Mattias