Friday, November 28, 2008

Ljuvligt...

ja så kan man sammanfatta vår vistelse i Grisslehamn! Allt började dock med lite spänning, tanken visade att det var 100 km kvar på väg till Grisslehamn och det tänkte inte vi så mycket på då. Det är väl bara att tanka vid första bästa mack, men orterna blev mindre och mindre och mackerna vi åkte förbi hade antingen slagit igen eller hade de inte diesel. Vi levde ändå på hoppet att det är klart det finns en mack i Grisslehamn som ändå är ett lite större ställe, och vi skulle klara oss dit. När vi väl kom till macken i Grisslehamn så står det en lapp på dieselpumpen "Slutsålt", Robin gick in på macken och frågade vart närmaste stället vi kunde få tag på diesel var och det var ca 20 km bort, tanken stod då på 10 km... Det fick bära eller brista, jag har aldrig sett Robin köra så ekonomiskt, gasade inget i onödan och slutade gasa helt i nedförsbackar. Jag var helt övertygad om att vi skulle bli ståendes längs vägen, och efter mitt jobb på SOS vet jag att bärgarna prioriterar INTE de som har kört slut på bränsle, så humöret var ju inte direkt på topp! :-) Men som ett mirakel kom vi hela vägen fram, vi rullade nog på ångor sista biten. Tanken rymmer 55 liter och 55 liter tankade vi, så den var helt tom! På vägen tillbaka mellan macken och hotellet så körde vi förbi en kille som kört i diket, han hade som tur väl klarat sig själv men bilen behövde han hjälp med att få upp. Vi hade inga rep eller något för att få upp bilen så vi skjutsade honom till närmaste bondgård där han skulle be att få hjälp med en traktor! Hoppas det löste sig för honom! Väl framme på hotellet sen blev det inte många knop gjorda, mest bubbla i bubbelpoolen och basta! Guu så skönt det var! På kvällen bjöds det på 3-rätters middag, Mycket smarrigt! Till efterrätt åt jag lakritspannacotta, så ljuvligt gott. Jag älskar lakrits och pannacotta, kan det bli bättre?!
Så nu är man ordentligt utvilad, men det bästa av allt är nog att det nu är fredag och man har en helg framför sig! Jihoo!


Hemma hos oss är det jul nu! Mysigt! På söndag ska granen inhandlas! Min åsikt är att det är mycket mysigare att ha gran innan jul än att ha kvar den en månad efter jul! (Lite traditioner tog jag med mig från USA :)

No comments: