Monday, March 19, 2007

Åre närmar sig...

När alla längtar efter våren, längtar jag efter snön! Nu rycker det ordentligt i skidtarmen...:-) Hoppas på lite sol också så man kan sitta på skutan och bara njuta! After-skin på Bygget lockar också där man kan stämma in med Marmeladorkestern:
Ja det var en kväll i juni
då när sommaren är som bäst
hon dansade för morfar
som hon gillar allra mest

Hennes morfar satt och nynnade
på en sommarmelodi
Plötsligt spratte det till i gubben
han blev ung och han blev fri

Han tog av sin kavaj
sparka av sig båda skorna
Å så spottade han ut snusen
och sa: min sköna får jag lov?

I morgon blir jag människa igen, sista tentan ska göras! Ska bli såå skönt när det är över! Har börjat drömma om varianser, livförsäkringar, väntevärden, sjukförsäkringar, ja gud vet vad, inte sunt..:-)

3 comments:

Therese said...

kul att du har skaffat blogg, har en också men jag är inte så aktiv där just nu...kika gärna http://thereseblogg.blogspot.com/

Jag är avis, du ska till ÅRE! Fatta vad kul! ja, det var en kväll i juni....

Elin said...

hej kära du. allt bra i storstan? tycker du bloggar lite dåligt nu. vill veta mer va du gör:)

måste bara fråga också..djungel-trumman har nått enda till mig nämligen. blir det ett barn i närmaste familjen till sommaren må tro?

ha de fint...massa kramar/elinÄ*

Therese said...

Förresten Jennie, blev lite nyfiken på om du har några planer på att sjunga med E-type den här gången också???