Sunday, October 12, 2008

Höst













Trots trötthet så tog jag mit ut på en liten promenad i det härliga höstvädret, älskar när solen lyser från en klarblå himmel och man kan gå och sparka i färggranna löv! =)
Glömde ju berätta i förra inlägget om en rolig sak. Jag och tjejen jag satt jämte i går på bröllopet satt och pratade vartifrån vi kom, och jag sa att jag var uppvuxen i Växjö då sa hon att hennes sambo med kom från Småland, men från ett rätt litet ställe så jag visste nog inte var det låg. Mörlunda, jo det har man ju hört talas om! :) Hon hade koll på både Fågelfors, Berga, Fagerhult m.m... Inte varje dag man stöter på folk som har det! :-) Jag pratade lite med sambon sen, men han flytttade till Sthlm för 15 år sen så han hade inte så bra koll på folket som bodde kvar! Han kände inte ens till Grisgubben...:-)

1 comment:

Vi i Müllheim said...

På 80-talet var jag i djupaste Afrika - Gambia. Där lärde vi känna en svensk kille från Stockholm, som berättade att han stammade från "en sån liten ort i Sverige, som vi säkert aldrig hade hört talas om". Orten heter Fågelfors! Ha, ha, världen är liten ändå. Mamma hade hans far som musiklärare.
Förresten, så ser vi fram emot erat svensk-indiska bröllop i framtiden :o)!
Kram, Ingela