Wednesday, July 18, 2007

Tunisien!






















































Är nu åter på svensk mark! Vi har haft världens skönaste vecka med massa sol och bad! Första dagen var lite molnig men sen såg vi inte ett moln på hela veckan! =) Vi bodde på ett jättefint hotell med stort pool-område och precis vid havet! Så det har spenderats mååånga timmar i solstolarna nere vid vattnet! Många böcker har jag hunnit plöja igenom! Finns det något skönare än att ligga under ett parasoll och läsa en bok?! Vi var även ute och flög para-gliding över vattnet en dag. Det var hur tufft som helst att sväva cirka 30 meter upp i luften över havet! En annan adrenalinkick var att åka vatten-scooter! Skitskoj! I början var det lite läskigt, vågade knappt svänga utan att bromsa in all fart, men i slutet släppte rädslan och shit vad skoj det var att susa fram på vattnet med en scooter och gasen i botten! =) Kom fram till att jag ska bo vid vattnet OCH äga en vattenscooter! :-)
En dag lekve vi pirater och var ute med ett skepp på havet! Vi åkte ut en lång bit med båten och det bjöds på grillad kyckling och fisk! Mitt ute på havet kastade de i ankaret och vi fick hoppa i vattnet från båten, det var en jättehärlig känsla! Att bara kasta sig ut i havet!

Vi har även varit lite kulturella. En kväll var vi på arabisk afton då vi fick äta massa arabsisk mat och uppleva arabisk kultur med sång och dans! Efter en vecka med massa arab-musik överallt har jag nu tröttnat en aning på denna gnälliga musik, så lite skönt var det att komma hem och sätta på radion! :-)

4 comments:

Gullan said...

1980 var jag i Tunisien. Såg där den första kackerlackan i mitt liv, 17 år som jag var...Benita, Mats, mina föräldrar och Ingela var med. Det var en underbar känsla att vara utomlands för första gången! Red på kamel gjorde jag med, he he. Vi har filmen inspelad på "super8". Ja, det var fina bilder du har lagt in. "Lite modernare stuk", än vad jag minns från Tunisien. Ha det gott! och hälsa Robin!
Faster Gullan

Elin said...
This comment has been removed by the author.
Elin said...

Hej Hej kussen min...blir såååå avis på dina semester minnen. vill också åka bort och bara har ledigt. länge!! såg ut som ni hade det hur skönt som helst..pirater, scooter och paragliding och allt. jisses så underbart!
själv fick jag nöja mig med mina 6 betalda semester-dagar:) men växjö är faktiskt tro det eller ej soligt nu i dagarna i alla fall. jobbar oftast morgon 6.00-14.00 så man har några soliga timmar kvar på eftermiddagen. vi får höras snart kära du. ha de gott nu semesterfiraren och hälsa robin!
Kramar/elin*

Jennie said...

Vi såg inga Kackerlackor..=) Det är nog som sagt mycket som har hänt sen 1980..:) Får försöka se super8 någon gång! =) Hoppas allt är bra med er allesammans! Ses säkert på Öland något! Kramar!